Langestraat 8 Nijkerk

Dit unieke en zeer royale herenhuis uit de 16e eeuw is gelegen midden in het gezellige centrum van Nijkerk. Dit één na oudste huis van Nijkerk is een monumentaal pand met hoge raampartijen en een fraaie gepleisterde voorgevel met schijnvoegen. De woning heeft een speelse indeling met vijf royale slaapkamers waarvan de masterbedroom een adembenemende ruimte is voor degenen die de bouwstructuur uit de 16e eeuw kunnen waarderen.
Tevens is dit huis voorzien van een diepe tuin en grote kelderruimte van 24 m2 en een hoogte van maximaal 1,90 meter.
Dit herenhuis is gelegen op loopafstand van winkels, restaurants, openbaar vervoer, diverse scholen en kinderopvang. In het centrum vindt u tevens diverse supermarkten en allerhande winkels, om aan uw dagelijkse behoeften te voldoen.
Uitvalsweg de N301 is in 2 minuten bereikt.

U betreedt de woning in de ruime hal met meterkast, garderobe, gesloten trapopgang naar de eerste verdieping en gesloten trapafgang naar de kelderruimte. U krijgt toegang tot de woonkamer, de keuken en de tuin.
De woonkamer is ruim, heeft prettig natuurlijk daglicht door de grote raampartijen, een houten vloer, sfeervolle houtkachel en authentiek balkenplafond.

De riante keuken is voorzien van een nette laminaatvloer en moderne keuken in een lichte kleurstelling. Deze zijn uitgerust met een 90 cm breed fornuis met oven en inductiekookplaat, afzuigkap, combimagnetron, amerikaanse koelkast, vaatwasser en een composiet werkblad. Met de grote raampartijen, de bakstenen muur, het strakke plafond en de houten kastenwand wordt modern hier gecombineerd met industrieel.

Aangrenzend tref je de bijkeuken, alwaar witgoedaansluitingen zijn gesitueerd. U krijgt toegang tot de tuin en de volledig betegelde badkamer, met inloopdouche, radiator, wastafel met spiegel en toilet.

De overloop brengt u drie riante slaapkamers waarvan de slaapkamer aan de achterzijde van de woning is voorzien van een extra vliering, een schouw, de cv ketel en aansluitingen voor een toilet en douche. De slaapkamers aan de voorzijde zijn eveneens riant, met fijn natuurlijk daglicht dat valt door de grote raampartijen, een radiator en nette vloer. De linkerslaapkamer ligt lager en bereikt u middels enkele traptreden. Deze kamer is tevens voorzien van inbouwkasten een meubel met waskom, spiegel en verzonken kraan. De rechterslaapkamer is eveneens voorzien van een wastafelmeubel met waskom, spiegel en verzonken kraan en is voorzien van een aansluiting voor een douche.

Via een vaste trap bereikt u de tweede en derde verdieping. De slaapkamer aan de voorzijde van de woning heeft een prachtige afwerking, met strakke lichte wanden, nette laminaatvloer en robuuste balken.
De slaapkamer is voorzien van een raampartij, kitchenette en sierschouw. De witgoedaansluitingen zijn tevens in deze kamer gesitueerd.

Vanaf de laatste trede treedt u binnen in een royale slaapkamer met hoog plafond, waar de bouwstructuur zichtbaar wordt gemaakt middels authentieke spanten en gebinten. Het vrijstaande ligbad met staande kraan, wastafelmeubel met waskom, spiegel en verzonken kraan, de houten vloer, bakstenen muur en de dakkapel met openslaande vensters zijn slechts enkele bijzondere kenmerken die deze kamer weergeeft. Middels enkele traptreden betreedt u een grote open verdieping, met wandcloset. De combinatie van alle kenmerken geeft het geheel een loft-achtig uiterlijk.

Kelder
Via de centrale hal bereikt u de ruime kelderruimte. Leuk voor bijvoorbeeld een heuse mancave of spelletjeskamer.

Buiten
De royale tuin is gelegen op het noorden en is uitgerust met nette bestrating, een gazon en een grote vlonder.
U creëert met gemak meerdere zitplekjes, en er is voldoende ruimte voor kinderen om te spelen of gezellige feestjes, - barbecues, etc.

• Royaal en uniek monumentaal herenhuis
• Speelse indeling
• Riante woonkamer met houtkachel
• Royale modern-industriële keuken
• Ruime kelderruimte
• Royale tuin op het noorden
• Authentieke details behouden
• 5 royale slaapkamers
• Vergunningen dakramen en dakkapel aanwezig.
• In hartje centrum, met vele voorzieningen
• Woonoppervlakte: 196 m²
• Perceeloppervlakte: 144 m²
• Inhoud: 819 m³