Duifhuis 8 Nijkerk

In een groene en ruim opgezette, rustige woonwijk met veel speelruimte voor kinderen, vindt u deze riante en uitstekend onderhouden hoekwoning. De woning biedt plaats aan vijf slaapkamers, waarbij een zesde kamer eenvoudig kan worden gerealiseerd. Zo heeft u meer dan voldoende ruimte voor een groot gezin.
Op de begane grond bevindt zich een werkkamer of praktijkruimte. Bovendien beschikt u over een ruime en volledig afgewerkte garage, die door de huidige bewoners wordt ingezet als praktijkruimte. De ligging op de hoek maakt dat u rondom over een bijzonder grote tuin beschikt. Kortom: een woning met zeer veel mogelijkheden! U woont aan de westzijde van Nijkerk, op wandelafstand van kinderopvang, basis- en vervolgonderwijs, een sportpark en NS-station Nijkerk. Het gezellige centrum is in enkele minuten bereikbaar per fiets en voor de wandel- of fietsliefhebber is er in het uitgestrekte buitengebied rondom de woonplaats genoeg te beleven. Per auto zijn steden als Utrecht, Amersfoort, Almere en Harderwijk uitstekend bereikbaar.

U betreedt de woning via de hal met meterkast, trapopgang naar de eerste verdieping, garderobe, trapkast en nette toiletruimte. De living strekt zich van voor- tot achtergevel, zodat via raampartijen aan drie zijden een riante hoeveelheid daglicht binnenvalt. Hal en living zijn afgewerkt met een schitterende parketvloer die, zeker in combinatie met de open haard, zorgt voor veel sfeer. Een openslaande deur geeft toegang tot de tuin. Aan de achterzijde treft u de keuken. Deze wordt van de living gescheiden middels dubbele openslaande deuren, die wanneer ze geopend zijn het effect geven van een open keuken. De keuken is uitgerust met een L-vormig keukenmeubel met kunststoffen werkblad en boven- en onderkasten. Inbouwapparatuur betreft een vierpits gasfornuis, oven, combimagnetron, afzuigkap, vaatwasser, koelkast, vriezer, 1,5 spoelbak en een flexibele kraan. Achterin bevindt zich een tweede L-vormig werkblad en via een raampartij komt veel daglicht binnen. Vanuit de keuken bereikt u de werkkamer, afgewerkt met een lichte laminaatvloer, grote raampartij en openslaande deur naar de tuin. Buitenom kan de garage worden bereikt. Deze is volledig afgewerkt en wordt door de huidige bewoners gebruikt als praktijkruimte.

De overloop met toiletruimte en trapopgang naar de tweede verdieping geeft toegang tot twee slaapkamers. Het grote vertrek bestaat uit wat voorheen twee slaapkamers waren, en kan door plaatsing van een wand gemakkelijk in de oude staat worden hersteld. Beide kamers zijn uitgerust met een nette vloer, grote raampartijen en radiatoren. De kleine kamer beschikt daarnaast over een ruime inbouwkast. De badkamer is volledig betegeld en beschikt over een raampartij voor licht en ventilatie. U vindt er een designradiator, badkamermeubel met bergruimte, wastafel en spiegel, en een inloopdouche met glazen wanden.

De overloop geeft toegang tot een inbouwkast met cv-installatie en een separate berging. Op deze verdieping treft u nog eens drie slaapkamers, elk voorzien van een lichte vloer, goed afgewerkte wanden en een dakkapel.

De royale achtertuin is gesitueerd aan de west- en zuidzijde van de woning. Zo kunt u de hele dag van de zon genieten, en is er meer dan voldoende ruimte voor spelende kinderen, tuinfeestjes et cetera. De buitenruimte is volledig bestraat zodat u zich over onderhoud geen zorgen hoeft te maken. Naast de woning bevindt zich een ruime berging en ook de garage/praktijkruimte is via de tuin bereikbaar. Aan de noordzijde bevindt zich een voortuin met groen en ruimte voor container, fiets en dergelijke.
1970

hoekwoning
1970
Bouwjaartoelichting