Amersfoortseweg 80 Nijkerk

Zoekt u een bijzondere buitenkans? Deze fraaie 2-onder-1-kap, jaren 30-woning aan de rand van Nijkerk biedt het beste van twee werelden: ruimtelijk wonen in het groen, maar met de gemakken van het centrum binnen handbereik. Bovendien zijn nog veel van de authentieke jaren 30-kenmerken in deze woning intact gebleven. Met een royale slaapkamer op de eerste verdieping, een ruime zolderetage als tweede slaapkamer, een riante living met erker, mogelijkheid voor een dakterras en een zonnige, diepe tuin met berging op het zuidoosten, biedt deze woning niet alleen veel ruimte maar ook ruimschoots mogelijkheden voor kopers die graag nog hun eigen stempel op hun nieuwe thuis willen drukken.
Daar waar de bebouwde kom van Nijkerk ophoudt en het groene ommeland begint, vindt u deze woning. Liggend aan een doodlopende zijtak van de Amersfoortseweg, woont u hier op een compact maar gezellig woonerf met enkele andere jaren 30-woningen. Voor uw dagelijkse voorzieningen hoeft u niet ver; supermarkten, scholen, gezondheidscentra en sportfaciliteiten zijn op loop- en fietsafstand van de woning. Bovendien bent u binnen 10 minuten fietsen in het gezellige centrum van Nijkerk met verschillende winkels, boetieks, restaurants en cafés. De uitvalswegen naar de A28 en N301 liggen praktisch om de hoek en parkeren kan gratis voor de deur.

Begane grond
Entree in een ruime hal met meterkast, trapopgang naar de eerste verdieping en toegang tot de woon- en eetkamer. In de living vallen meteen de authentieke details van de jaren 30-bouwstijl op: het riante erkerraam met de aangename lichtinval, de schouwen aan de muur en de traditionele verdeling van dit vertrek in een zit- en eetgedeelte. In het zitgedeelte is meer dan voldoende ruimte voor een comfortabele zithoek. De (sfeer)haard in één van de schouwen creëert hier een gezellige en uitnodigende sfeer. In het eetgedeelte van de woning is plaats voor een uitgebreide eethoek om lekker te tafelen met zicht op de achtertuin. Er is ook een praktische inbouwkast voor serviesgoed of andere spullen.
Vanuit de eetkamer heeft u toegang tot een ruime keuken die in de lengte is aangelegd en afgewerkt in licht design. De keuken beschikt over allerhande inbouwapparatuur, zoals een vaatwasser, koel/vriescombi, ingebouwde gaskookplaat en afzuigkap. Ook heeft u hier volop kast- en werkruimte, onder andere dankzij een ruime trapkast. Vanuit de keuken heeft u toegang tot de tuin en tot de berging achter de keuken. Hier is onder andere ruimte voor extra keukenapparatuur, gereedschap en tuinspullen. Eveneens is hier de cv-installatie gevestigd.

1e verdieping
Zeer ruime overloop met grote inbouwkast en toegang tot een riant dakterras waar u met wat kleine aanpassingen een prachtig zitje met uitzicht kunt creëren. Ook bevindt zich op deze verdieping een royale slaapkamer die is afgewerkt met vaste vloerbedekking en de eenvoudige, maar praktische badkamer, voorzien van toilet, inloopdouche en wastafel.

2e verdieping
Via een houten zoldertrap heeft u toegang tot de zolderverdieping. Er is overigens voldoende ruimte om hier een reguliere vaste trap van te maken. Dankzij het grote dakraam is op de zolderverdieping een prima lichtinval, maar u kunt ook overwegen om -net als de buren- hier een dakkapel te plaatsen om optimaal gebruik te maken van het vloeroppervlak. Deze ruimte heeft alle potentie om een riante tweede slaapkamer te worden, of een grote werk- of hobbykamer. Wat maakt u ervan?

Een ruime voortuin met diverse vaste planten siert de voorzijde van deze woning. Via een gedeeld paadje naast de woning heeft u toegang tot de achtertuin. De achtertuin ligt op het zonnige zuidoosten en is aangenaam diep. Hierdoor heeft u alle mogelijkheid om lekker te tuinieren! Momenteel zijn er meerdere perken met vaste planten aangelegd en is er een gazon. Aan de berging is een handige overkapping gebouwd voor een beschut zitje. Ook is er een terras aangelegd waar u heerlijk van de zon en het groen kunt genieten. Omdat u hier geen directe achterburen heeft, biedt de tuin aangenaam veel privacy.

• Charmante 2-onder-1-kap jaren 30-woning
• 1 Royale slaapkamer
• Multifunctionele zolderverdieping met mogelijkheid voor een 2e slaapkamer
• Ruime woon- en eetkamer met authentieke jaren 30-details